Business and Climate Change

economist_logo.png

Este é o título do Special Report de 31 de Maio da Revista The Economist e onde se podem ler uma série de artigos que do ponto de vista económico são de particular interesse para perceber a relação entre o papel que as empresas podem ter no desenvolvimento das energias renováveis e também o papel do Estado como agente regulador e criador de incentivos.

Aqui deixo os links para os artigos que podem ser consultados online:

Cleaning up
Business is getting down to cutting carbon, but needs more incentives to make much difference to climate change, argues Emma Duncan

Everybody’s green now
How America’s big companies got environmentalism

Trading thin air
The carbon market is working, but not bringing forth as much innovation as had been hoped

Irrational incandescence
People can’t be bothered to make easy energy savings

Fairfield v the valley
Two competing models for the clean-energy business

Sunlit uplands
Wind and solar power are flourishing, thanks to subsidies

Boom
As security and climate concerns rise, nuclear power may be coming back

Dirty king coal
Scrubbing carbon from coal-fired power stations is possible but pricey

The drive for low emissions
Car and fuel companies are investing in clean transport

The final cut
Business can do it, with governments’ help

Anúncios

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: